Tanzania – snart är vi där

The continent Africa and Tanzania

The continent Africa and Tanzania

För ett par veckor sen hände det äntligen. Vi köpte flygbiljetter inför sommarens äventyr. Det tog lång tid innan vi äntligen hade bestämt oss för exakt vart vi skulle resa. Nånstans i Afrika kändes nästan självklart för mig, jag har inte utforskat någon del av kontinenten och känner att det lockar (finns ju andra kontinenter jag inte satt min fot på heller).

tanzania_pol_1989

Till slut föll valet på Tanzania. Anledningen? Skönt att komma söder om ekvatorn under juli. Vi vill gärna åka till ett kuperat land då landskapet oftare är roligare att cykla i. Enkelt med visum också (åtminstone om man flyger in i landet). Och så vill vi resa till ett land utan inbördeskonflikter och svält. Tja, det var nog de enkla anledningar. Det fanns fler länder som passade in, men nångång måste man ju bestämma sig. Mitt mål är att försöka blogga lite under resan. Det blir nog bildlöst, och så får jag lägga upp bilder när jag kommit hem. För vem vill lägga tid på att ladda upp bilder när det finns mycket att se. Vi kommer att vara ute drygt 3 veckor. Avresa den 18/7 :).

Om hannulan

Glad utemänniska!
Detta inlägg publicerades i Tanzania. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Tanzania – snart är vi där

  1. Moa skriver:

    Kul! Ser fram emot att läsa! :-)

Lämna en kommentar